سئو چیست؟
نوشته شده توسط : ساحل

بدون شک یکتا از مهم‌ترین مقوله‌ها در بحث طراحی یک سایت بهینه، تنظیمات سئو است. با لیداوب همراه باشید الی با مفهوم کامل سئو آشنا شوید. در طراحی یک سایت، عوامل گوناگونی دخیل هستند. با این وجو

بدون شک یکی از مهم‌ترین مقوله‌ها در بحث طراحی یک سایت بهینه، تنظیمات سئو است. با لیداوب به اتفاق باشید لغایت با مفهوم کامل سئو آشنا شوید.

در طراحی یک سایت، عوامل گوناگونی دخیل هستند. با این هستی احد از فاکتورهایی که اهمیتی ما فوق دیگر بخش‌ها دارد، سئو (SEO) است. حال در پیوستگی به معرفی کامل سئو می‌پردازیم.

برای آغاز به معنی واژه‌ی سئو می‌پردازیم. SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است که به معنی «بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو» است. به راستی سئو روشی است برای بهینه‌سازی و رشد یک سایت در نتایج جستجوی موتورهای جستجو. به طبع این شغل روش‌های خاص خویش را دارد که به مایه آن، از رتبه‌ی یک سایت لغایت میزان شدامد آن، درمان سئو داخل سئو خارج سئو کلاه سفید به کارگیری معرفی سئو تقسیم عوامل و تنظیمات متعددی، همانند کاربرد واژه ها کلیدی و میزان لینک‌دهی سایر سایت‌ها، تاثیرگذار هستند؛ الی جایی که سئو به انفرادی می‌تواند عاملی کارساز برای موتورهای جستجو باشد. از طرفی سئو فقط برای جستجوگرها نیست و می‌تواند به کاربرپسند بودن سایت نیز کمک کند.

بیشتر بخوانید:
تفاوت SEO و SEM چیست و چه کاربردی دارند؟
در مقالات پیشین سیر تکاملی سئو را بررسی کردیم. اما حال هدف داریم همگی قسمت‌های سئو را به طور کامل شرح دهیم. آغاز ببینم هدف از سئو چیست و پس به جزئیات اکثریت خواهیم پرداخت.

اهداف سئو چیست؟
سئو

هدف اصلی و نهایی سئو کمک به وبسایت‌ها برای رسیدن به رتبه بالاتر در موتورهای جستجو است. این شغل باعث افزایش ارتباط بین صفحات و واژه ها کلیدی در سایت است. هر چقدر افزایش نرخ کلیک بیشتر باشد، مطابق الگوریتم‌های موتورهای جستجو حرکت می‌کند و مایه رسیدن به جایگاه و رتبه بالاتری در میانی نتایج جستجو خواهد شد.

بیشتر بخوانید:
روش های کپی رایتینگ حرفه‌ ای که بازدید تارنما تان را بالا می برد
زمان بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری اولیه برای بهینه شدن یک سایت است. اینکه چگونه کلمات کلیدی در بهینه سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند و اصلاحا سئو بهتری پیدا می‌کنند، نیازمند سررسید است. شاید هفته‌ها یا ماه‌ها، زمان احتیاج باشد تا به نتیجه مطلوب برسد. اگر چه ممکن است نتایج بهینه‌سازی جستجو به سرعت دیده نشود اما در دراز مدت مزایای سئو باعث افزایش رتبه‌بندی سایت و افزایش بازدیدکنندگان است. برای کل وبسایت‌ها بسیار اهمیت دارد که در صفحه نخست نتایج جستجوی گوگل به خصوص نتایج طبیعی یک الی سه گوگل باشند که ۵۸/۴ درصد کلیک‌ها را شامل می‌شود، قرار بگیرند.

به طور کلی سئو کمک می کند تا یک سایت:

بازدید بسیار بهتری داشته باشد
با برند سایت مطرح شود
افزایش شدامد داشته باشد
در صفحه نتایج موتور جستجو از رتبه بهتری برخوردار شود
افزایش فروش محصولات داشته باشد
در دنیای تبلیغات مطرح شود
سئو داخل صفحه چیست؟ (On Page SEO)
سئو درون صفحه

سئو داخل صفحه به کنترل مستقیم کدها یا درونمایه وبسایت شما شامل متن، تصویر، پیوند و ... مرتبط می‌شود؛ به طور کلی هر چیزی که در سایت خویش بارگذاری می‌کنید مربوط به سئو داخل صفحه می‌شود. این روش پایه تمام تلاش‌های بهینه‌سازی است زیرا جایی است که شما بیشترین کنترل را روی آن دارید. هر نوع تغییری را که شما در محتویات سایت خویش ایجاد می‌کنید در نتایج جستجو تاثیرگذار خواهد بود. بنابراین، خیلی مهم است که شیوه سئو درون صفحه به راستی قبل از سئو بیرون صفحه، انجام شود. زیرا کاربران واقعی و ترافیک زیادی را برای سایت به ارمغان می‌آورد.

سئو بیرون صفحه چیست؟ (Off Page SEO)
سئو برون صفحه

بر خلاف طریق سئو تو صفحه که توسعه وبسایت با کنترل مستقیم بالایی سپریدن می‌شد، طریق بهینه سازی بیرون صفحه شامل تمام ارتقاهایی است که در خارج از وبسایت شما انجام می‌شود؛ این دربرگیرنده تمام چیزهایی است که می‌تواند در به دست آوردن رتبه‌بندی بالای سایت شما کمک کند. سئو خارج صفحه در درجه نخست در به دست آوردن پیوند دهندگان (پیوندهایی که از سایت‌های دیگر به سایت شما اشاره می‌کنند) متمرکز می‌شود سپس با استفاده از روش‌هایی که در بیرون از وبسایت انجام می‌شود به بهینه‌سازی موتور جستجو می‌پردازد.

سئو خارج صفحه یک فرآیند نامحدود است که توسط مهندسین سئو در جهت به دست آوردن پیوند دهندگان، گردانیدن می‌شود.

سئو کلاه سفید چیست؟ (White Hat SEO)
سئو کلاه سفید

در واژگان فنی این حوزه، سئو کلاه سفید به گردآور تکنیک‌ها، روش‌ها و استراتژی‌های که از قوانین و راهنمایی‌های موتورهای جستجو پیروی می‌کنند، اشاره دارد. در این طریق SEO، کارشناسان بهینه سازی از روش های استاندارد و پایه سئو بهره‌گیری می‌کنند که منجر به افزایش رتبه سایت در طویل مدت می‌شود. در این روش از هیچ تکنیک غیر قانونی بهره‌گیری نمی‌شود. به این شیوه از سئو، سئو اخلاقی هم گفته می‌شود.

سئو کلاه سیاه چیست؟ (Black Hat SEO)
سئو کلاه سیاه

به عبارتی دیگر اصطلاح سئو کلاه سیاه اشاره به مجموعه‌ای از دستوراتی دارد که به قصد فریب، بازی و دستکاری الگوریتم‌های موتورهای جستجو با منظور به دست آوردن رتبه‌بندی بالا، به کار می‌رود. این مهم است که بدانید این‌ روش‌ها غیر اخلاقی بوده و بدست هیچ موتور جستجویی تایید نمی‌شود و استفاده از این روش‌ها خطر خارج شدن از فهرست پایگاه داده را برای همش در بر دارد.

انجام تاکتیک‌های سئو کلاه سیاه شدنی است که مایه افزایش رشد ناگهانی در نتایج جستجو شود ولی می‌تواند منجر به پرداخت جریمه یا حذف کامل از لیست پایگاه دیتا موتور جستجو شود. در واقع، با فهمیدن گوگل سایت پنالتی شده و از نتایج حذف می‌شود که به صفحات پایان گوگل می‌رود. بهتر است الی همین حال که صفحات پایان گوگل را رسیدگی کنید تا به این جستار پی ببرید.

سئو کلاه خاکستری چیست؟ (Gray hat SEO)
سئو کلاه خاکستری

شاید خویش متخصصین سئو این مطلب را ندانند اما طیف وسیعی از افرادی که به طور حرفه‌ای در گستره سئو سایت تکاپو می‌کنند، به راستی از طریق کلاه خاکستری بهره‌گیری می‌کنند. برای نمونه خرید بک لینک یکی از روش‌های سئو کلاه سیاه است که گوگل شدیدا با آن برخورد می‌کند. حال بسیاری کسان با درج لینک‌های مجانی در سایت‌ها و تبادل لینک و امور مشابه اقدام به ساخت بک‌لینک‌های مصنوعی می‌کنند. این روش، سئو کلاه خاکستری است.
علاوه بر این، به کاربرد ترکیبی از روش‌های سئو کلاه سیاه و کلاه سفید در بالا بردن سئو سایت نیز سئو کلاه خاکستری گفته می‌شود.
آنچه مسلم است، مفهوم سئو سایت با لینک سازی گره خورده و لینک سازی یک عمل دستی است و کاری که با دخالت سر راست انسان انجام گیرد امکان خطا هم دارد. بنابراین، تبدیل شدن ناخواسته سئو کلاه سفید به سئو کلاه خاکستری تا حدی قابل توجیه خواهد بود.

چرا یک سایت به سئو بیچارگی دارد؟
سئو

با تعدد سایت‌های گوناگون جستجوگرهایی مشابه گوگل، بینگ و یاهو به گرد از مهم‌ترین ابزارهای هدایتی برای کاربران تبدیل شده‌اند. امروزه این موتورها اساسی‌ترین شیوه برای بررسی و آدرس‌دهی درست محتوای هر سایت به کاربران به احصاییه می‌روند. به راستی کاربران از راه این جستجوگرها به سایت و مطلب مورد نظر خویش می‌رسند. حال اگر این موتورها نتوانند سایت و محتوای شما را در پایگاه‌های خود پیدا کنند، در نتیجه علاقه‌مندان و کاربران نیز به سایت شما هدایت نخواهند شد.

بیشتر بخوانید:
برترین سایت‌ های آنالیز سئو کدامند؟
با مجموع موارد اشاره شده می‌توان دریافت که عبارتی که در کادر جستجوگرها تایپ و جستجو می‌شود لغایت چه کران دارای اهمیت است. بر پای بست، آمارها، موتورهای جستجو فی نفسه می‌توانند عامل کامیابی یک سایت باشند. به همین علت سئو به عنوان یکتا از روش‌های تبلیغاتی و جذب مخاطب رایگان و البته تاثیرگذار محسوب می‌شود.

چرا موتورهای جستجو سایت بدون سئو را معرفی نمی‌کنند؟
سئو

با هستی پیشرفت‌های روزافزون و همچنین هوشمندتر شدن موتورهای جستجو، این افزارها همچنان به کمک نیاز دارند تا بتوانند نتایج جستجوی مطلوب‌تر و درست‌تری به کاربران ارائه دهند. سئو بهینه می‌تواند این جستجوگرها و وانگهی کاربران را از وسط هزاران سایت به سایت دلخواه ارشاد کند. برعکس، یک سایت بدون داشتن سئو مناسب هیچ‌گاه نمایش داده نمی‌شود.

از ویژگی‌های سئو بهینه علاوه‌بر معرفی توسط موتورهای جستجو می‌توان به بالا بردن رتبه و در ضمن بازدیدهای بیشتر محتوای آن اشاره کرد. پر روشن است که با به روی شغل آمدن روزانه‌ی هزاران سایت، اینترنت به فضایی رقابتی و پیچیده تبدیل شده است و از این حیث است که سئو می‌تواند یک سایت را برگزیده و ممتاز کند.

آیا هر کسی می‌تواند تنظیمات سئو سایت خویش را انجام دهد؟

سئو

برای دریافت مشاوره رایگان با آژانس دیجیتال مارکتینگ آوش تک در ارتباط باشید.

دنیای سئو هر چند پیچیدگی‌های خویش را دارد اما همگی می‌توانند حداقل مسائل ابتدایی و مقدمه‌ای آن را یاد بگیرند. حتی با دانشی اندک نیز می‌توان با سئو پسندیده پیشرفت‌های ابهت را در سایت ایجاد کرد. به هر حال از تنظیمات ابتدایی الی پیشرفته برای سئو، کارایی چشم‌گیری در بهینه‌سازی سایت چهره خواهد گرفت.

حالا که با مفهوم سئو آشنا شده‌اید، می‌توایند محتوای با کیفیت و بهتری تولید کنید. کتابخانه آنلاین لیداوب در سری مقالات سئو ، هر‌ آنچه که لازم باشد در این پهنه بدانید را به شما تعلیم می‌دهد. ما کوشش می‌کنیم، جدیدترین روش‌ها برای قرار دریافت در صفحه نخست نتایج جستجوی گوگل را در برگزیدن شما پیمان دهیم.





:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: